Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Meclis sırası gençlerde

Bursa’da düzenlenen Parlamenter Meclis Simülasyonu’nda 180 lise öğrencisi milletvekili gibi çalışarak güncel sorunlara çözüm üretecek. Hazırlanan kanun tasarıları ilgili bakanlıklara sunulacak.

Bursa'da düzenlenen Parlamenter Meclis Simülasyonu'nda 180 lise öğrencisi milletvekili gibi

Bursa Büyükşehir Belediyesi, Öğrenci ve Çocuk Hakları Derneği (OHAKDER) ile Anadolu Aslanları İş İnsanları Derneği (ASKON) iş birliğinde düzenlenen ‘Parlamenter Meclis Simülasyonu’ programına ev sahipliği yapıyor.

Bursa’daki 60’tan fazla okuldan 180 lise öğrencisinin katıldığı organizasyonda gençler; liberal, merkez sol, merkez sağ ve milliyetçi olmak üzere dört gruba ayrıldı. Üç gün sürecek program boyunca öğrenciler, 8 bakanlığın görev alanına giren konular üzerinde çalışarak çözüm önerileri geliştirecek. Meclis çalışmalarında kabul edilen kanun tasarıları ise resmi formatta hazırlanarak ilgili bakanlıklara sunulacak.

Bülten Medya -

Programın açılışına AK Parti Bursa Milletvekili Ahmet Kılıç, Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Osman Şahin, AK Parti İl Başkan Yardımcıları Fatma Şahin ve Kamil Bayramiç, ASKON Bursa Temsilcisi Bilge Kalın ile Genç ASKON Bursa Şube Başkanı Onur Koçak katıldı.

Açılışta konuşan Ahmet Kılıç, en iyi fikirlerin ortak akıl ve istişareyle ortaya çıktığını belirterek organizasyonun gençler için önemli bir deneyim olacağını söyledi. Kılıç, konuşmasının ardından öğrencilere “Meclis Yemini” ettirdi.

Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Osman Şahin ise demokrasinin yalnızca seçimlerden ibaret olmadığını belirterek, “Demokrasi dinlemektir, anlamaktır ve farklı görüşlere saygı göstermektir. Bu program gençlere yeni bakış açıları kazandıracak. Geleceğin Türkiye’sini gençler şekillendirecek.” ifadelerini kullandı.

Gençlere güven duyduklarını vurgulayan Şahin, Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin gençlere yönelik projelerini sürdürdüğünü belirterek, teknolojiyi sadece kullanan değil, üreten ve geliştiren bireyler olmaları yönünde tavsiyelerde bulundu.