Bursa‘nın tarihi ve turistik yapılarından Kozahan‘da avlu kullanımına ilişkin tartışmalar yeniden gündeme geldi. Han avlusunda işletmeler tarafından kullanılan masa ve sandalyeler, bugün itibarıyla emniyet güçleri eşliğinde kaldırılmaya başlandı.
Kozahan’da avlu kullanımına yönelik düzenleme, ilk olarak 2025 yılının son döneminde Vakıflar Bölge Müdürlüğütarafından gündeme getirilmiş, alınan karar hem esnaf hem de vatandaşlar arasında farklı görüşlere neden olmuştu.
Mahkeme sürecinin ardından avluda yeniden masa ve sandalyelerin kullanılmasına izin verilmişti. Ancak alınan son karar doğrultusunda avludaki masa ve sandalyeler yeniden toplatıldı.

Konuyla ilgili açıklama yapan Bursa Tarihi Hanlar ve Çarşılar Birliği Başkanı İsa Altıkardeş, pazartesi günü kapsamlı bir basın açıklaması yapacaklarını belirterek, mahkeme kararı doğrultusunda masa ve sandalyelerin kaldırıldığını söyledi.
Altıkardeş, Kozahan’da geniş kapsamlı bir restorasyon çalışmasının başlayacağını ifade ederek, çalışmalar tamamlandıktan sonra belirlenen alanlara masa ve sandalyelerin yeniden yerleştirileceğini kaydetti.
Restorasyon süreci boyunca Kozahan avlusunda masa ve sandalye kullanımına izin verilmeyeceği öğrenildi.

