Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
Kayhan Kaymaz
Kayhan Kaymaz

Kapalı kalmamalı…

Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ), sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk vizyonu doğrultusunda çevre bilincini artıracak ve işitme engelli bireylere destek sağlayacak protokole imza attı.

Ne yapılacak?

Kampüs genelinde toplanacak atık piller sayesinde işitme engelli öğrencilerin ve vatandaşların işitme cihazı pil, bakım, onarım ve temizlik ihtiyaçlarına destek verilecek.

Bülten Medya -

Törende projenin önemine dikkat çekecek konuşma yaptı Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cafer Çiftçi…

“Üniversitede sürdürülebilirliği sağlamak, çevre ve atık bilincini güçlü kılmak adına bu tür etkinlikleri kararlılıkla yürütüyoruz. Personel ve öğrencilerimizle 65 binden fazla nüfusa sahip üniversite yerleşkelerinde yoğun pil kullanımı olduğunu biliyoruz. Tabiata bırakıldığında çevreye ciddi zararlar veren bu pillerin doğru yöntemlerle toplanıp imha edilmesi hayati önem taşır. Bu projeyi sadece çevre odaklı hareket olarak görmüyoruz. Kampüsten toplanan piller karşılığında işitme engelli öğrenci ve personele işitme cihazı bakımı, onarımı ve teknik destek gibi hizmetlerin sunulacak olması, üniversitenin toplumsal fayda ve farkındalık misyonunu ortaya koymaktadır.”

Geçtiğimiz günlerde Prof. Dr Berna Alpagut’la konuşurken aynı düşüncede olduğumuzu fark ettik.

Önemli etkinlik üniversitede mi yapılmalı yoksa ilçelerde, şehirlerde, spor salonlarında, kültür merkezlerinde mi?

Ne yazık ki üniversitelerde yapılan her etkinlik yalnız üniversite bünyesinde kalıyor.

Oradaki kişilerden başka etkinliğe katılan az olur.

Bu dün de böyleydi, bugün de.

Ne yapılabilir?

Rektör Yardımcısı Çiftçi’nin söylediği gibi…

“Personel ve öğrencilerimizle 65 binden fazla nüfusa sahip üniversite yerleşkelerinde”

Kalabalık nüfusu ile bu tür çalışmalar yapılır.

Ancak panel, toplantı ya da gündemle ilgili önemli bir açıklama yapılacaksa bunun yeri üniversite olmamalı.

Bir ilçe kadar nüfusu ile üniversite de organ bağışı, ağaçlandırma, yoksullara yiyecek, giyecek toplama, kan bağışı, atık pil toplama yapılır.

Ve bunlarla ilgili bilgilendirme, açıklama, duyuru yukarıda yazdığım gibi üniversitelilerle, üniversite de kapalı kalmamalı.

 

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

3 × one =

YAZARLAR
TÜMÜ

SON HABERLER